حتما تابحال لوگوهای شرکت های بسیاری را مشاهده کرده اید. امروزه با وجود شرکت های بسیار متنوع لوگوهای متنوعی هم ایجاد شده اند. در این مطلب بررسی میکنیم که لوگو چیست. شما را با طراحی حرفه ای آشنا می کنیم و مراحل طراحی را نشان خواهیم داد. نمونه لوگو هایی در این مطلب وجود دارند که از شرکت های معتبر دنیا هستند. همچنین برای قیمت طراحی لوگو شما را راهنمایی می کنیم.

لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟

در ساده ترین حالت ممکن، ترکیبی از تصاویر و نوشته ها است. این ترکیب برای تشخیص برندهای مختلف از هم استفاده می شوند. یک لوگوی خوب می تواند برای شرکت شما اساسی ترین نیاز باشد.

لوگوی شما به مشتریان نشان می دهد که شما چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و به چه چیزی اهمیت می دهید. اینها مسئولیت های بسیاری هستند که همه برگردن یک تصویر کوچک افتاده اند.

این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا به بهترین روش لوگوی خود را بسازید.

لوگو

طراحی:

شاید این سوال را داشته باشید که لوگو چیست و چه چیزهایی در آن قرار می گیرد. وقتی که طراحی یک لوگو به عهده طراح می افتد، سعی می کند تا شرکت و مشتریانش را بشناسد. در این مقاله به این مسئله خواهیم رسید که لوگو به چه چیزی نیاز دارد. اما قبل از آن بیاید راجع به این صحبت کنیم که چه چیزی باعث ایجاد یک لوگوی خوب می شود.مهمترین اصل در طراحی، سادگی است. مثلا به لوگوی زیر توجه کنید:اگر به لوگوهای شرکت های معروف مانند اپل، فیس بوک و کوکا کولا توجه کنید. هم به این سادگی پی خواهید برد. در ادامه این مطلب بیشتر درباره سادگی صحبت خواهیم کرد.

طراحی حرفه ای لوگو

طراحی حرفه ای یعنی که بازار مناسبی را هدف قرار دهیم.لوگوی شما باید پیام درستی را در خود داشته باشد که باعث می شودتا کسب و کار شما سودآورتر شود. ما در اویلر گرافیک برای رسیدن به این هدف به شما کمک می کنیم. به این ترتیب با طراحی حرفه ای لوگو آشنا خواهید شد.

اصلا مهم نیست که چقدر شرکت، خدمات و محصولات شماخوب باشد، اگر لوگوی خود را به طور حرفه ای طراحی نکرده باشید، شرکت شما با مشکل رو به رو خواهد شد. ممکن است این جمله به نظر زیاده روی برسد، اما در واقعیت یک برند اشتباه باعث می شود که مشتریان اشتباهی نیز به طرف شما بیایند.این مشکل ممکن است خیلی هزینه بر شود.

در اویلر گرافیک از یک روش طراحی مبتنی بر هدف استفاده می کنیم.به این صورت مطمئن خواهیم شد که لوگوی شما دقیقا متناسب با اهداف کسب و کارتان طراحی شود. به منظور این که باطراحی حرفه ای آشنا شوید در خاطر داشته باشید که قبل از هرچیز باید روش درست طراحی را انتخاب کنید.بنابراین به مطلب زیر را بادقت مطالعه کنید.

لوگو دیزاینطراحی حرفه ای مبتنی بر هدف

ما در اویلر گرافیک قبل از این که شروع به هرگونه طراحی کنیم، ابتدا با مشتریان خود به طور نزدیکی ارتباط برقرار می کنیم. به این ترتیب از اهداف آن ها یک لیستی تهیه می کنیم. این اهداف باعث شکل گیری مقاصدی می شوند که در نهایت ظاهر لوگو را مشخص خواهند کرد. این عملیات باعث می شود که لوگوی طراحی شده برای کسب و کار عملکرد بالایی داشته باشد. علاوه بر این باعث می شود که دارنده کسب و کار هم تصویر جدیدی از تجارت خود بدست آورد.

در اویلر گرافیک نشان می دهیم که چگونه به این هدف دست یابید و بالاترین احتمال موفقیت را کسب کنید.در ایران طراحان گرافیکی بسیاری وجود دارند که تصاویر را به شکل «زیبا» طراحی می کنند، اما این روش درستی نیست. لوگو باید به گونه ای طراحی شوند که به دستیابی به اهداف منجر شوند. بنابراین ما در اویلر گرافیک خدمات پر ارزشتری را پیشنهاد می کنیم که باعث می شود تجارت شما سود بیشتری کسب کند.

 

مراحل طراحی

مرحله یک: تحقیق درباره زمینه ی کسب و کار

قبل از این که حتی قلم به دست بگیریم و شکلی رسم کنیم ابتدا تحقیقات را آغاز می کنیم. تحقیقات در رابطه با کسب و کار باعث می شود تا با محیطی که قرار است این لوگو در آن زندگی کند آشنا شویم. این مسئله برای طراحانی که هیچ تجربه ای در آن زمینه داشته اند هم می تواند مفید باشد.

طراحان قبلا در آن زمینه شغلی نداشته اند پس تحقیقات برای آن ها الزامی است. باید بدانید که موضوع چیست و چه چیزی مناسب است.ظاهر و احساسی که در یک لوگوی سازمان مسافرتی دیده می شود باید با یک رستوران یا لوگوی گروه موسیقی متفاوت باشد. اول باید ببینید که چه لوگوهایی در آن زمینه وجود دارند.

چه تصاویری ارزش نگهداری را دارند. باید شروع به فکر کردن کنید که چگونه لوگویی طراحی کنید که با هزاران لوگوی موجود متفاوت باشد. تفاوت لوگوی شما با دیگران به محتوای آن بستگی خواهد داشت.

توجه داشته باشید که لوگویی طراحی نکنید که به طور اساسی با همه طرح ها تفاوت داشته باشد، زیرا هدف شما این نیست که مشتریان خود را به سمت اشتباهی منحرف کنید.

لوگو حرفه ای

مرحله دو: بدست‌آوردن شناخت از صاحب کسب و کار

پس از اینکه طراح شناختی دقیق از زمینه کسب و کار و محتوای آن پیدا کرد، نوبت به شناخت صاحب کسب و کار می‌رسد. باید بدانیم که صاحب کسب و کار چکار می کند. همچنین باید بدانیم که چه مشتریانی را مورد هدف قرار داده است.

سرپرست طراح در اویلر گرافیک می‌گوید «برای انجام اینکار دو مرحله وجود دارد». اولین مرحله بدست آوردن اطلاعات از او است. یعنی اینکه چه کاری انجام می دهند. چه کسانی هستند. می خواهند به چه کسانی خدمات ارائه کنند. مثلا اگر یک شرکت ساختمانی مدنظر است اما صاحب شرکت اظهار می کند که این تجارت را به طور خانوادگی شروع کرده اند، هدف این خواهد بود که این ایده‌ی کوتاه مدت را به یک لوگوی قرص و محکم تبدیل کنیم. شما چه برداشتی از ماهیت این شرکت دارید؟

 

زمانی که این بخش از فرایند:

به درستی انجام می‌شود، صاحب کسب و کار بعد از پرس و جو های فراوان به مرحله ای میرسد

که به طور عمیق ارزش خود را توضیح دهد. به این ترتیب هدف کلی مشخص می شود و یک ایده ی خاص بدست می آید. اینکار باعث می شود تا شرکت هایی که تازه شروع به کار کرده اند آگاهی بسیار دقیقی از خودشان نیز بدست آورند. بسیاری از شرکت ها تفاوت خود با دیگران را نمی دانند- مخصوصا شرکت های کوچک. این بحث های طراحی لوگو، شرکت ها را مجبور می کند تا تفاوت خود با دیگر شرکت ها را مشخص کنند.

انواع لوگوها

مرحله سه: طرح اولیه، ارائه خدمات و ایده های اولیه

طراح ارشد در اویلر گرافیک، دو یا سه راه در جلوی شما قرار خواهند داد. اگر از این تعداد راه های بیشتری جلوی شما قرار داده شود باعث می شود که مجبور شوید تا بین ایده ها بازبینی کنید. بازبینی و طرح ایده های مختلف سبب می شود که مجبور به انجام حجم بیشتری از کار شوید و درنهایت هزینه بیشتری نیز خرج کنید.

 

مرحله چهار: تجدید نظر

این مرحله گاهی اوقات فقط یک تغییر جزئی خواهد بود.بعضی مواقع هم تغییرات بیشتری اعمال می شوند.در اویلر گرافیک معمولا چند تجدید نظر به شما معرفی می کنیم.توضیح می دهیم که هرکدام از این تجدید نظرها و تغییرات باعث چه تغییری در جذب مشتری می شوند. به این ترتیب صاحب کسب و کار متوجه علت هر تجدید نظر و تغییر خواهد شد.گاهی اوقات صاحب کسب و کار از ما درخواست می کند تا یک طرحرا به کلی از اول انجام دهیم. این مسئله با چالش های بسیاری رو به رو می شود و میتواند صاحب کسب و کار را به گمراهی برساند.به همین خاطر است که ما در اویلر گرافیک مرحله تجدید نظر را قرار داده ایم تا مشتری از ایده کلی دور نشود.

لوگو

مرحله پنج: آماده کردن طرح نهایی و تحویل کار

وقتی که طراحی لوگو به پایان رسید، ما در اویلر گرافیک فایل‌ها و فرمت هایی را در اختیار مشتری قرار می دهیم. این موارد شامل فایل های ضروری هستند که در آینده برای شرکت خود به آن نیازخواهید داشت. به عنوان مثال برای قرار دادن لوگوی خود در وب سایتتان به یک آیکون اختصاصی و منحصر به فرد نیاز خواهید داشتکه در اختیار شما قرار می گیرد.

گاهی ممکن است برای یک رستوران فایل هایی در اختیار صاحب رستوران قرار بگیردکه با بقیه کسب و کار ها متفاوت باشد. ازجمله یک فایل که برای چاپ شدن روی منوی غذاها درنظر گرفته می شود.یک فایل دیگر هم برای چاپ شدن روی تیشرت خدمت کاران رستوران به شما داده خواهد شد.برای طراحی لوگو باید اصول اساسی طراحی آن را بدانید.باید با طراحان درستی همکاری کنید و فرایند های دقیقی را طی کنید.

 

نمونه لوگو

سادگی: آیا طرح شما ساده است یا اینکه خیلی شلوغ، حواس پرت کن و پراکنده است؟

به خاطر ماندن: آیا طرح شما به خاطر باقی می ماند؟

همیشگی بودن: آیا نمونه برای 5، 10 و یا 50 سال دیگر هم خوب خواهد بود؟

تطبیق پذیری: آیا از نمونه سایزهای زیادی دارید؟ باید به گونه ای باشد که کیفیت خود را ازدست ندهد.

مناسب بودن: آیا نمونه مشتریان درستی را به خود جذب می کند؟

 


شاید این موارد را نیز بپسندید